sobota, 10 marca 2012

Klasyka klasyki

Rozmyślałam dzisiaj nad... modą. Chociaż brzmi to idiotycznie to uświadomiłam sobie, że towarzyszy nam ona od zawsze. Tak, wiem, to mało odkrywcze ;) cios za ciosem zaczęłam zastanawiać się nad ponadczasowymi ubraniami/dodatkami. Kiedyś już o tym pisałam, ale teraz uznałam, że mianuję sobotę dniem klasyki! 

Co sobotę będę przedstawiać nową klasykę klasyki, czy ubranie ponadczasowe! :) 

I na pierwszy ogień idzie biała koszula. 
To niemożliwe, by któraś z nas nigdy nie miała jej na sobie.
Taką koszulę znamy wszystkie! Nosiłyśmy ją już w przedszkolu i szkole podstawowej. Dorastałyśmy w przekonaniu, że jest ona wzorem szyku i elegancji. Oficjalna gala? Oczywiście wybiorę białe koszulę! 
Nie dajcie się jednak zwieść pozornej monotematyczności tego ubrania! Koszula jest wielowymiarowa! Można ją nosić na rozmowy kwalifikacyjne, rozpoczęcie roku, wspomniane gale, ale także na co dzień.

Historia koszuli jest bardzo długa. Jej pierwowzorem były szaty koczowniczych plemion z Azji Środkowej, Sumerów, Babilończyków, Greków i Rzymian. Później wielokrotnie ewoluowała rangą, ale do XX zazna była raczej, jako element bielizny. Dziś jest podstawą. Zarówno w stroju męskim, jak i żeńskim. A jej biała odmiana to, wspomniana, klasyka szyku i elegancji. 

Z czym najlepiej łączyć biała koszulę? 
Ze wszystkim! ;) 
Nie ma zasady. Oprócz dresu wygląda dobrze chyba ze wszystkim (i w tym tkwi jej moc) ! 
Chcesz być elegancka ? Dobierz ją do czarnych spodni, albo ołówkowej spódnicy. 
Chcesz być sekowana ? Połącz ją z skórzanymi legginsami. 
Chcesz codziennego zestawu? Postaw na jeansy. 

Ja jestem wielką fanka wkładania białej koszuli pod wszelkiego rodzaju sweterki :) Uwielbiam, kiedy biały kołnierzyk i białe mankiety wystają "spod" 

Jeżeli chcesz być "casual" podwiń mankiety!
To przełamuje niepisaną elegancję białej koszuli i dodaje jej "codzienności". Mówiąc kolokwialnie: wygląda mniej sztywno ;) 





Kończąc chciałam przedstawić Wam kilka propozycji białych koszul:






































Cena koszuli to zwykle ok. 100 zł. 

Z doświadczenia szczególnie polecam modele z Top Secret i H&M. 
Bardzo wygodne, dobrze się je nosi i nie niszczą się po praniu.

XoXo,
B.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz