niedziela, 25 listopada 2012

Happy Ever After


Od mamy nauczyłam się używać zwrotu "jeść nie woła" w odniesieniu do odkładania niezliczonej ilości ubrań w szafie. Co jakiś czas staram się ogarnąć swoją garderobę i zrobić solidną segregację rzeczy, ale nigdy nie kończę sukcesem. I takim sposobem moje ciuchy - grzecznie, czyli nie wołając o jedzenie - zalegają na dnie.
Później i tak zawsze krzyczę, że nie mam się w co ubrać, a co gorsza ubrania nie mieszczą mi się w  szafie. Domownicy nie mogą tego znieść, ale w tym szaleństwie jest metoda, bowiem często zdarza się, że wracam do fasonów z poprzednich sezonów.
Innym sposobem jest przeglądanie szafy innych członków rodziny. W ostatniej stylizacji K. wykorzystała sweterek znaleziony u babci. To co pisze nie jest niczym odkrywczym.
Zakładam, że większość z nas tak robi. Poza tym to mniej więcej z tych samych powodów chętnie odwiedzamy second-handy i sklepy vintage.
Powiedzmy sobie wprost: moda wraca! Bezustannie projektanci czerpią inspirację z wcześniejszych sezonów, czy nawet epok. To nie to samo, co "klasyka klasyki", ponieważ niektóre z tych ubrań modne są tylko czasowo, by za kilka lat znów powrócić na jeden sezon. Przykładem może być kolor miętowy. Jeszcze rok temu niewiele z nas wyobrażało sobie ubrania o tej barwie. Nie był to wyznacznik znajomości trendów, jednak w teraz bum! Mięta zawładnęła światem mody. Początkowo myślałam, że jest to zupełna nowość, zdanie zmieniłam gdy zajrzałam do niezastąpionej szafy babci. Znalazłam w niej kilka bluzeczek i sweterek w tym kolorze, które leżały gdzieś na dnie, bo wyszły z obiegu. Moda powróciła, by w następnym sezonie znów odejść. Szał na miętę już się uspokoił, ale to nie oznacza, że za kilka lat nie powróci.
Kończąc ten przydługawy wstęp, chciałam zwrócić uwagę na powtarzalność trendów pokazując Wam serię moich inspiracji z lat wcześniejszych. Zdjęcia przedstawiają różne stylizacje, na które bez wahania zdecydowałabym się dziś, mimo dobrych kilku (lub kilkunastu) lat dzielących je od 2012 roku.

PS Zauważcie, że jedynie buty uparcie idą do przodu i projektanci nie chcą wracać do starych fasonów. 




xoox
b

2 komentarze:

  1. krzyż z kamieni totalnie mnie zachwycił :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolczyki Twiggy_MEGA! MAm to samo z ciuchami chociaż aktualnie wyprzedaję większość na Allegro i szafie, bo nowe się nie miszczą, hehe:)... I nie ma nic lepszego niż skarby z maminej szafy:)

    OdpowiedzUsuń