środa, 7 listopada 2012

Harper's Bazaar - 145 lat mody



Czy magazyn Harper's Bazaar naprawdę trzeba komuś przedstawiać?
Mam nadzieję, że nie, jednak pro forma pozwolę sobie odświeżyć kilka informacji...
W Stanach wydawany jest od 1867 roku i był pierwszym czasopismem o modzie (dla porównania - pierwszy Vogue wydany został w 1892 roku).
Redaktorzy mają powód do dumy, bowiem prowadzić pismo przez 145 lat to naprawdę duży sukces!

W ramach rozwoju poszerzono działalność o nakład w innych krajach, min. Japonia, Rosja, Hiszpania, Czechy, Wielka Brytania czy Indie.
Teraz przyszedł czas na Polskę! 

Jakiś czas temu blogi zawładnął temat pierwszego polskiego wydania Harper's Bazaar. Sprawa jest jednak nieco skomplikowana, bowiem owo "pierwsze" wydanie wcale nie było pierwszym, a raczej zerowym. Regularny nakład pojawi się dopiero w lutym 2013 roku, a wraz z nim prawdziwy pierwszy marcowy numer. "Zerówka" wysłana została do określonej grupy ludzi, potencjalnych przyszłych czytelników. Nieosiągalna na ogólnodostępnym rynku. Nasz blog nie jest na tyle znany, by wysyłano nam ograniczone ilością pierwsze wydania nowych magazynów (może kiedyś ;)) jednak teraz, kiedy upłynęło trochę czasu od premiery czasopismo można zobaczyć na oficjalnej stronie internetowej ( http://www.harpersbazaar.pl ).
Wystarczy dołączyć do klubu VIP i można podziwiać "zerowe" wydanie Harper's Bazaar !


Oczywiście, jak tylko dowiedziałam się o możliwości szybkiego i darmowego przeglądnięcia gazety, zaraz zalogowałam się na witrynie i pochłonęłam lekturę. Dla Was przygotowałam kilka zdjęć i mały komentarz :) 
Otwieram pierwszą stronę i... reklama. Druga, trzecia, czwarta, piąta, (...) dziesiąta strona i kolejne reklamy. Wstrzymuję oddech, przecież czasopisma modowe rządzą się swoimi prawami. Sponsorzy i reklamodawcy to jedno z ważniejszych źródeł dochodów. Przeglądam więc dalej... 
Spis "Tematów numeru". Strona oczywiście okraszona jest kolejnymi produktami wystawionymi w celu reklamy, ale tytuły owych głównych tematów brzmią bardzo ciekawie, co jest sporym pocieszeniem. Będzie o Karlu Lagerfeldzie, o Kierze Knightley, trendach (Uuuu ale zaskoczenie! ;)) i zobaczymy zdjęcia Marcina Tyszki. Przewracam dalej....


Kolejny spis treści. Tym razem wszystkie tematy, nie tylko główne i najważniejsze. Urzeka mnie but na środku i sposób ułożenia wokół niego treści. Wielki plus za pomysł! 
Nie mogę pominąć strony z twórcami. Redaktorzy, graficy, współpracownicy itd.
Podoba mi się estetyka magazynu. Póki co wszystko utrzymane w jednej tonacji biało-srebrnej. Schludnie i elegancko, jak na magazyn modowy przystało. 
List od redaktor naczelnej Joanny Góry.
"Harper's Bazaar to magazyn dla dobrze ubranych kobiet o dobrze ubranym umyśle" 
Kliknij, aby powiększyć
Pierwszy artykuł dotyczy dziedzictwa Harper's Bazaar. Dla mnie szczególnie interesujący, gdyż  (co widać w klasyce klasyki) kocham patrzeć na modę w ujęciu historyczny. Polecam :)

Kolejny artykuł kradnie moje serce jeszcze bardziej! "Najlepiej ubrane", czyli o ikonach mody! Jest m.in. Jacqueline Kennedy, Grace Kelly i moja ukochana Coco Chanel! Pochłaniam tekst jednym tchem :) 
Lista rzeczy porządnych przywodzi mi na myśl "dobrze wydane" w "In style". To niewątpliwie dobry sposób na szybki przegląd najważniejszych trendów.
W Harper's Bazaar inspiracja:

 barokowym stylem Dolce&Gabban
i butelkową zielenią.
Swoją drogą bardzo fajny pomysł z "tak/nie". Wprost i jasno napisane, co modne, a co nie. Bez udziwnień i niepotrzebnych słów. Ja jestem na "tak" :) 
Ciąg dalszy "Listy" tworzy zapowiadany artykuł "24 godziny z Karlem Lagerfeldem" 
Na kolejnych stronach standardowy przegląd trendów






Dalej "styl Baraar" z wieloma zdjęciami i propozycjami ubrań. Porady, co "tak", a co "nie". Krótki notatki, które szybko się czyta i nie przytłaczają nadmiarem informacji. 
Ja na dłużej zatrzymałam się przy "zawsze Bazaar, stylowa w każdym wieku", czyli o stylizacjach 20+, 30+, 40+, 50+ a nawet 60+ i 70+ ! 


"News Bazaar" to zbiór najważniejszych informacji ze świata mody. Trochę plotek, trochę kultury i ekonomii. 
Dalej wywiad z reżyserem Pawłem Pawlikowskim i autorką książki "Manhattan pod wodą", o której ostatnio było dość głośno, Zuzanną Głowacką.
"Uroda Bazaar" czyli przegląd kosmetyków i makijaży.

I ciekawy artykuł o współczesnych kobietach pisany przez pryzmat fryzury. Nowoczesna, wyzwolona kobieta i proste włosy, minimalistyczne w formie. "(...) kobiety wcale nie chcą być postrzegane jako romantyczne królewny" 
Znalazła się również przepiękna sesja zdjęciowa autorstwa Camilli Akrans. 




wywiad z Keirą Knightley
Zapowiadana sesja fashion Marcina Tyszki z jesiennymi trendami w roli głównej
Rewelacyjna prace chińskiego Liu Bolin artysty "wtopieni w modę" 

Znajdzie się także dział dla miłośników podróży
i wnętrz
A na koniec "Raport z wybiegu" i podsumowanie sezonu

Ogólnie całe wydanie oceniam bardzo pozytywnie. Oprócz mnóstwa zdjęć znalazłam też bardzo ciekawe artykuły. Magazyn teoretycznie poświęcony jest modzie, ale dotyka też kultury, podróży, wnętrz. Dla kobiet pasjonujących się tematem idealny! :)
xoxo 
b

PS to czekam na marcowy pierwszy numer! 

3 komentarze:

  1. !Świetna gazeta, pełna inspiracji!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mogę się doczekać pierwszego oficjalnego numeru! *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały magazyn, z każdą stroną się coraz bardziej inspiruje, co daje mi wielkiego kopa do szkicowania i szycia :)

    OdpowiedzUsuń